Toe aan een nieuwe kantoorindeling? Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Misschien ben je wel op zoek naar een inrichting dat past bij het (nieuwe) duurzame imago van je bedrijf, is het kantoormeubilair simpelweg aan vervanging toe of heb je meer werkplekken en dus een geheel nieuwe indeling nodig.

Een kantoor herinrichten kost vaak meer tijd en regelwerk dan je denkt. Er komt veel bij kijken. Bovendien is het belangrijk dat dit op de juiste manier wordt gedaan. Een goed ingericht kantoor draagt immers bij aan de productiviteit van de werknemers. Denk daarom van tevoren goed na over de inrichting en weet wat je allemaal moet regelen. Hier volgen de belangrijkste punten bij het herinrichten van jouw kantoor.

Oude meubels verkopen

Wat ga je doen met de huidige meubels? Wil je deze houden en simpelweg enkel een andere indeling creëren? Of ben je ook gelijk toe aan een geheel nieuwe inrichting? In dat geval moet je natuurlijk ook een nieuw plekje zoeken voor de huidige meubels. Bied ze eventueel aan een opkoper aan. Zij zijn in staat om in één keer de complete kantoorinrichting van je over te nemen. Heel fijn. Als je deze zelf aan bedrijven verkoopt, zie je namelijk al snel dat ze maar een deel willen overnemen en is het wel heel lastig om alles kwijt te raken. Kies je voor een opkoper, dan weet je zeker dat direct alles van je wordt overgenomen en alles snel wordt afgehandeld. Dat scheelt ongelooflijk veel tijd en zo creëer je direct voldoende ruimte om het kantoor op geheel andere wijze in te richten en in te delen.

Het fijne van kiezen voor een opkoper zoals Totaalkoper is dat de verkoop heel snel kan worden afgehandeld. Aan het einde van de rit hou je dus meer tijd over, maar ook nog een klein zakcentje om straks weer een geheel nieuwe inrichting van te kopen. Zo sla je twee vliegen in één klap en kan het proces van herinrichten bijna direct van start gaan.

Weet wat er nodig is

Eerst is het goed om eens op een rijtje te zetten wat er echt nodig is in het nieuwe kantoor. Bespreek dit eventueel met je medewerkers. Wat missen zij in de huidige kantoorinrichting? Wat moet er nu echt anders? Moeten er bijvoorbeeld meer werkplekken worden gecreëerd? Mag er verder verduurzaamd worden? Moet het meubilair beter aansluiten op jullie manier van werken? Allemaal dingen om bij stil te staan. Door dit eerst goed op een rijtje te zetten, wordt het eenvoudiger om straks de herinrichting effectief aan te pakken.

Schaf de juiste meubels aan

De juiste meubels aanschaffen. Dat klinkt een beetje als een open deur. Maar weet je eigenlijk wel hoe je de juiste meubels aan kunt schaffen? Waar je precies aan moet denken? Hoe dit er voor jou uitziet? Waarschijnlijk niet. Als je weet wat het doel van de nieuwe kantoorinrichting wordt, is het goed om deze ook te bespreken met een expert in kantoorinrichting. Laat je inspireren door de verschillende mogelijkheden en vraag advies over welke meubels noodzakelijk zijn. Door een slimme lijst te maken, weet je zeker dat je enkel de juiste benodigdheden koopt én blijf je gemakkelijker binnen je budget.

0 Shares:
Ook zeer interessant